Verkoop van uw woning

Courtage berekenen

Om het gemakkelijker te maken hebben wij een rekenmodule gemaakt. Hier kunt u de verwachte koopsom invullen en de courtage wordt direct berekend.

Bereken nu

De courtage voor deze verkoopprijs bedraagt:

Presentatie van uw huis of appartement

Laten zien wat u heeft! Daar zijn wij heel goed in. En daar hebben wij heel veel instrumenten voor. Bekijk ons met goud bekroonde promopakket (prijzen zijn inclusief BTW).

Promopakket €750,-
De basis voor uw (ver)koop binnen handbereik.

Bekijk pakket

Wij houden van duidelijkheid. Dat merkt u als u onze medewerkers spreekt en de site bekijkt. Maar wij bewijzen het ook doordat wij transparant zijn over de courtage. Bovendien vinden wij dat de courtage een redelijk percentage moet zijn. Dus het percentage bouwt zich op een bepaald moment af. Dat moment komt bij een koopsom van €400.000,– en vervolgens bij €600.000,–.

Het werkt als volgt:
De courtage bedraagt een percentage van de koopsom van uw woning. Tot een koopsom van €400.000,– is het courtagepercentage 1,25%. Als het huis meer opbrengt is de volgende staffel van toepassing. Over het meerdere boven de koopsom van €400.000,– is 1% verschuldigd.

De volgende stap komt bij een bedrag van €600.000,–. Bij deze koopsom is de courtage €7.000,–. Bij een hogere koopsom is dit bedrag van toepassing en een percentage van 0,85% over het meerdere boven de koopsom van €600.000,–. Deze courtage doet volgens ons het meest recht aan een rechtvaardige beloning. Ons minimale courtage tarief voor de verkoop van een woning bedraagt €4.250,– (prijzen zijn inclusief BTW).

Taxaties

Er is geen kantoor waar zoveel getaxeerd wordt als bij Bart Jansen Makelaars. Particulieren, ondernemers, banken en andere financieringsinstellingen doen dagelijks een beroep op ons. Maar ook makelaars uit de omgeving weten ons voor taxatievraagstukken regelmatig te vinden. Dat is niet zo vreemd gezien ons hoge kennisniveau. Ook SVMNIVO, het examenburo voor de vastgoedbranche, maakt regelmatig gebruik van de kennis van Bart Jansen.

De juiste cijfers voor uw pand! En dat geldt ook voor de rekening.

Tarieven (incl. BTW)

  • Appartement € 700,-
  • Middenwoning € 650,-
  • Hoekwoning € 675,-
  • Tweekapper € 700,-
  • Vrijstaande woning € 750,-
  • Toeslag bij NWWI-taxatie € 55,60
  • Toeslag taxatie waarde na verbouwing € 75,-
  • Toeslag uitgestelde betaling bij eigendomsoverdracht € 25,-
  • Toeslag waardering in verhuurde staat € 150,-

(Het is van belang dat een verbouwingsspecificatie bij de opdracht volledig is ingevuld. Het wijzigen van een taxatierapport nadat het is gevalideerd en ondertekend brengt extra werkzaamheden met zich mee. Dit ‘ontkoppelen’ van het rapport kost € 100,–. Nogmaals: dit is dus te voorkomen door direct de juiste verbouwingsspecificatie bij te voegen.)

Bekijk de mogelijkheden
Taxateur Harderwijk

Aankoop

U wilt nooit teveel betalen voor een huis. Bovendien wilt u zekerheid! Over de bouwtechnische staat, de omgeving, eventuele bodemvervuiling, asbest en nog veel meer. Er is zoveel om aan te denken en er kan zoveel misgaan. Niet als u ons meeneemt als uw persoonlijke aankoopmakelaar. Dan komt het zeker goed voor de laagst mogelijke koopsom. En de kosten verdienen wij terug.

Aankooptarief (inclusief B.T.W.)

0,75% van de uiteindelijke koopsom.

Let op: no cure no pay. Mocht er geen overeenkomst tot stand komen, dan bent u ons niets verschuldigd.

Verhuur

Een goede huurder. Wij vinden hem voor u. Nadat wij samen met u de huurprijs hebben vastgesteld en de voorwaarden hebben bepaald, is het tijd om op zoek te gaan. Ons zoekersbestand wordt geraadpleegd en de woning wordt op Funda geplaatst. Zodra de huurder zich aandient onderzoeken wij of de huurder betrouwbaar is en of het inkomen toereikend is. Ook de oplevering wordt door ons verzorgd.

Verhuurtarief (inclusief B.T.W.)

18% van de vastgestelde jaarhuur

Neem contact op

Verhuiskar

Maak gratis gebruik van onze verhuiskar! Bij verkoop of aankoop via Bart Jansen Makelaars kunt u gebruik maken van deze verhuiskar. Bij een makelaar hoort een verhuizing, ideaal dus de verhuiskar (Geen BE rijbewijs nodig).

Een huis verkopen? Zo werkt dat bij ons:

1. Een bezoek aan u en uw woning en het opmeten van het huis en bijgebouwen.

2. Het bepalen van de waarde van uw huis op basis van de uitvoering, afmetingen, de ligging en de marktsituatie.

3. Het analyseren van de markt, het onderbouwen van de waarde en het adviseren van de te hanteren vraagprijs en verkoopstrategie.

4. De opmaak van het dossier. Het verzamelen van gegevens over de eigendom en eventueel aanwezige zakelijke rechten of beperkingen. Vastleggen van eventuele meldingen van verkoper (aansprakelijkheid) en het invullen van de lijst van zaken. Legitimatie controleren en het vastleggen van de opdracht vinden plaats.

5. Produceren van het promotiepakket. De foto’s worden gemaakt en een eventuele film wordt geschoten. De 2D-plattegronden worden opgemaakt en de tekst bedacht.

6. Oplevering van het promotiepakket. Alles is gereed en wij controleren samen met u de inhoud van het pakket.

7. Start verkoop met melding op funda.nl. De minisite wordt actief en zoekers worden benaderd.

8. Gegadigden zullen zich bij ons melden en de bezichtigingen worden ingepland. Onze makelaar leidt de mensen rond en informeert. De reacties worden na elke bezichtiging aan u doorgegeven.

9. Een kijker wordt een bieder. Men biedt een bedrag (koopsom), geeft aan wanneer men de sleutel van het huis wil (eigendomsoverdracht) en stelt eventueel aanvullende voorwaarden zoals het voorbehoud van financiering en het voorbehoud van een bouwtechnische keuring. Deze onderhandeling wordt door ons namens u gevoerd. De stand van zaken wordt telkens duidelijk weergegeven en overleg met u vindt veelvuldig plaats.

10. De bieder wordt een koper. De gemaakte afspraken worden vastgelegd in een koopovereenkomst. Het concept wordt u toegestuurd en de inhoud wordt natuurlijk met u en koper doorgenomen zodat alles duidelijk is. Ondertekening en toezending naar notaris vinden plaats.

11. Op de overeengekomen datum vinden de oplevering en eigendomsdracht van uw woning plaats. Samen met de makelaar en de koper van uw huis doen wij een rondgang door de woning. Een nadere uitleg kan worden gegeven en een inspectie vindt plaats. De meterstanden worden opgenomen en de notaris wordt bezocht om de leveringsakte te ondertekenen.

Bart Jansen Makelaars Harderwijk

10 redenen om voor ons kantoor te kiezen

  1. Duidelijkheid over tarieven en afspraken. Deze staan immers op onze internetsite.
  2. U kiest voor dé trendsetter in de makelaardij. Een professionele en creatieve presentatie van uw huis met minisite.
  3. U waardeert onze gastvrijheid, openheid en kennis. Hier herkent u zichzelf in en dit past bij u!
  4. Wij zijn ervaren onderhandelaars die een goede deal voor u gaan behalen.
  5. Bovendien vakkundig en allround met een uitmuntende juridische kennis.
  6. Maak gebruik van ons grote zoekersbestand.
  7. Onze cliënten geven ons een hoge Funda-waardering.
  8. Een flexibele werkwijze door een enthousiast team. Bezichtigingen op zaterdag en in de avond zijn mogelijk.
  9. Een goede bereikbaarheid van ons kantoor op een zichtlocatie met goede parkeermogelijkheden.
  10. Wij willen een goede verkoop voor u en geen snelle verkoop voor ons!

Vragen of direct aan de slag?
Neem dan snel contact met ons op. Wij helpen u graag verder!